Årets vårkonsert kommer att sändas på Geijerskolans dag den 22 maj. Tidigare har vårkonserten visats live på Arenan i Karlstad, men under rådande pandemi är det svårt att genomföra konserten på ett smittsäkert sätt. Vi kommer att erbjuda ett fullspäckat program där du kan följa både konserter och utställningar från din dator eller mobil. Håll utkik här för en aktuell länk till vårkonserten!

Geijerskolan dag 22 Maj

På grund av pandemin kommer även Geijerskolans dag vara digital i år. Du kommer också ha möjlighet att chatta med våra lärare via zoom. Länken läggs upp här på vår hemsida den 22 maj.

Aktiviteterna kommer finnas tillgängliga hela dagen, så att du kan strosa in och ut via de olika länkarna:
Konstlinjen visar sin ateljé.
Följande konserter kommer att sändas: Musikerlinjen, Nordiska Rockmusiklinjen, Songwriterlinjen och Jazzlinjen. Sång- och Pianolinjen visar en gemensam inspelning.
Litteratur- och skrivarlinjen läser egna dikter. Skaparverkstaden läser egna dikter.
Musikteaterlinjen visar några nummer av musikalen All shok up.
Gå en digital Tipspromenad!

Ämnet Internationell media bidrar med bilder och fakta om allmän kurs.

Följande utställningar finns att se:
Land art av Konstlinjen, Konstutställning av Skaparverkstan och bilder/fotoutställning av Skaparverkstaden.
Konstutställning visas av Konstlinjen.
Information och bilder om allmän kurs.