Måla i akryl

OBS! Kursen är nu fulltecknad, men du är välkommen att anmäla dig och stå som reserv till kursen.

Akrylmåleri ger fantastiska möjligheter att skapa spännande bilder! Kursen innehåller massor av tips, knep och tekniker för att komma igång eller för att utveckla ditt måleri.
4 dagar
17 - 20 juni 2024
Anmälan senast den 15 maj 2024

På kursen får du tydlig information, noggranna genomgångar och många demonstrationer. Vi jobbar både föreställande och abstrakt. Vi gör ett studiebesök till Alma Löv museum of contemporary art, och låter oss inspireras av akrylkonstnären Karin Broos och övriga konstnärer där.

Välkommen till Geijerskolan i vackra Värmland och vår stora fina ateljé. Ateljén har du tillgång till hela kvällen! Kursledaren har jobbat som konstlärare på Geijerskolans olika estetiska utbildningar i 18 år, och är van att handleda både i grupp och individuellt. Allt material du behöver finns på plats, och ingår i kursavgiften.

Kursföreståndare för Kultur och måleri – distans för seniorer. Lärare i måleri, teckning och dekorationsmåleri.
Jenny Blom

Jenny undervisar i allmogemåleri, färglära, ådring, marmorering, illusionsmåleri, möbelmålning, konst, stilhistoria, måleri och teckning.

Utbildning: 4 års utbildning inom dekorationsmåleri.

2005 var Jenny först i Sverige med att få det internationella certifikatet QDP, (qualified decorative painter).

Praktiska upplysningar

Undervisningen är kostnadsfri men du betalar för kost och logi dvs. rum, frukost, kaffe, lunch, middag och kvällsfika. För enkelrum är priset 4.560 kr.

Du som inte bor på skolan betalar en serviceavgift, 3.000 kr, som inkluderar frukost, kaffe, lunch, middag och kvällsfika.

OBS! Begränsat antal platser. Ju tidigare du söker desto större möjlighet har du att få en plats på kursen. Du kan endast söka via Geijerskolans hemsida. Sista anmälningsdag 15 maj.

Vid avbokning senare än tre veckor före kursstart debiterar vi 20 % av inackorderingspriset.