Munkfors Musikskola hos Geijerskolan

Munkfors Musikskola

Munkfors musikskola erbjuder undervisning på musikinstrument, individuellt eller i grupp till barn och ungdomar i grundskolan (fr.o.m. årskurs 3) och gymnasiet.  I mån av plats kan även yngre barn och vuxna få undervisning. Möjlighet finns att få undervisning på två instrument.
Anmäl dig till Munkfors Musikskola
Anmälan till musikskolan

Avgifterna är, enligt beslut av kommunfullmäktige:

Undervisning på ett instrument:
420 kr per termin för studerande i grundskola/gymnasium
600 kr per termin för vuxna elever

Hyra av instrument:
250 kr per termin (100 kr per termin det första året)

Syskonrabatt:
vid faktureringen tillämpas syskonrabatt som innebär att den maximala avgiften per familj är 1000 kr per termin oavsett antal barn och lektioner.

Du anmäler dig till undervisningen på musikskolan genom att trycka/klicka på knappen Anmälningsformulär längre ner på denna sida. Inför varje nytt läsår ska en ny anmälan göras om eleven önskar fortsätta i musikskolan. Även de elever som redan är inskrivna i musikskolan ska således lämna en ny anmälan inför nästa läsår. Denna anmälan är en bekräftelse på att eleven vill behålla sin undervisningsplats och bör göras senast den 15 juni. Vid utebliven återanmälan erbjuds platsen till annan sökande elev.
Efter antagning kontaktar lärarna sina elever och planerar lektionstiderna. Om lärare blir sjuk vid lektionstillfället tas lektionen igen vid annat tillfälle.

Avgiften faktureras terminsvis och tas ut från det första lektionstillfället. Ingen del av terminsavgiften återbetalas om eleven avbryter kursen före terminens slut.
Avanmälan görs till musikskolan@geijerskolan.se.

Eleverna erbjuds normalt 12 lektionstillfällen per termin. För musikskolan gäller i stort sett samma terminstider som för grundskolan. För att delta i musikundervisning måste du ha ett eget instrument eller tillgång till ett instrument för övning.

Det är Geijerskolan i Ransäter som på uppdrag av Munkfors kommun svarar för musikundervisningen.

Upplysningar:
Geijerskolan, telefon 0552-30250
E-post:      musikskolan@geijerskolan.se
Adress:     Geijerskolan, 684 93 Ransäter

Anmälningsformulär
Logga in för att ändra dina uppgifter

Musikskolan erbjuder undervisning på följande instrument:

• Bastuba
  • Blockflöjt
  • Elbas
  • Elgitarr
  • Gitarr
  • Klarinett
  • Musikteori
  • Orgel
  • Piano/Keyboard
  • Saxofon
  • Sång
  • Trombon
  • Trummor
  • Trumpet
  • Tvärflöjt
  • Valthorn

Eventuellt kan undervisning erbjudas även på andra instrument än de som anges i den ovanstående listan. Kontakta Geijerskolan om ni har önskemål om andra instrument.

Om, i enstaka fall, lärare på det valda instrumentet inte finns i Munkfors kan eleven istället erbjudas undervisning i Sunne, Forshaga eller Karlstad. Eleven får, i så fall, svara för sina resekostnader i samband med undervisningen.