Geijerskolan sommarkurs CVT

Sångkurs CVT

Alla kan lära sig sjunga! Complete Vocal Technique ger dig konkreta verktyg för att utvecklas utifrån din nivå och förutsättningar oavsett hur mycket sångvana du har. Alla musikstilar är välkomna!
Max 10 st
3 dagar
31 juli - 2 augusti 2024
Sista anmälningsdag 1 juni 2024

Välkommen till en introduktionskurs i Komplett sångteknik/Complete Vocal Technique – en intensiv och utvecklande kurs som riktar sig till sångare på alla nivåer och i alla genrer. Komplett Sångteknik/CVT är en teknik med konkreta verktyg för alla ljud man kan göra med rösten, både i tal och sång – oavsett stilart.

Att sjunga är inte särskilt svårt och alla kan lära sig! Hälsosam ljudproduktion och sångarens personliga uttryck står i fokus. Under vår utbildning varvar vi teori med praktiska övningar och eftermiddagarna ägnas åt masterclass – en rolig och mycket utvecklande form av sånglektioner inför en grupp.

CVT har utvecklats av den danska röstforskaren Cathrine Sadolin och resultatet av hennes forskning är revolutionerande inom sångvärlden. 2005 grundades Complete Vocal Institute i Köpenhamn och är i dagsläget Europas största sånginstitut.

Kursen är öppen både för nybörjare med viss sångvana och avancerade sångare. Alla musikstilar är välkomna!

VIKTIGT! Ta med dig en eller flera solosånger att arbeta med (gärna utantill), och scanna/maila text+ackord/noter senast 15 juli till carita.hook@gmail.com. Du kan med fördel använda en egen bakgrund på t.ex. iphone/ipad och det rekommenderar vi dig att använda särskilt om du vill arbeta med klassiska/noterade stycken eftersom vi inte är klassiska pianister, utan främst spelar utifrån ackordanalys.

Helene Steen
Sångerska, sångpedagog och auktoriserad CVT-lärare

Helene undervisar i sång, gemensam sång, ensemble, pjäs- och rolltolkning, scenisk beredskap, scenisk kommunikation, scenisk gestaltning.

Utbildning:
Rose Bruford College, London: Teaterregissör.
Teaterhøgskolen/Kunsthøgskolen i Oslo: Teaterpedagog.
Complete Vocal Institute, Köpenhamn: Sångare/Sångpedagog.

Lärare

Sångpedagog, ensemblelärare och auktoriserad CVT-lärare
Carita Höök
Sångpedagog, ensemblelärare och auktoriserad CVT-lärare

Carita undervisar i sång, jazzensemble, scenisk kommunikation.

4 år Instrumental/Ensemble på Musikhögskolan i Malmö,
3 år Singer/Singingteacher Diploma Course i Complete Vocal Technique i Köpenhamn.

Carita är även frilansande sångerska och sångcoach.

Helene Steen

Utbildning:
Rose Bruford College, London: Teaterregissör.
Teaterhøgskolen/Kunsthøgskolen i Oslo: Teaterpedagog.
Complete Vocal Institute, Köpenhamn: Sångare/Sångpedagog.

Kursledare
Helene Steen – sångerska, sångpedagog och auktoriserad CVT-lärare.
Carita Höök – sångerska, sångpedagog och auktoriserad CVT-lärare.

Praktiska upplysningar
Undervisningen är kostnadsfri men du betalar för kost och logi dvs. rum, frukost, kaffe, lunch, middag och kvällsfika. Logi i enkelrum 4.480 kr.

Du som inte bor på skolan betalar en serviceavgift, 3.600 kr, som inkluderar frukost, kaffe, lunch, middag och kvällsfika.

Du kan endast söka via Geijerskolans hemsida. Sista anmälningsdag 1 juni

Vid avbokning senare än tre veckor före kursstart debiterar vi 20 % av inackorderingspriset.