Föreställningen av Medea är en ny tolkning av regissören och manusförfattaren Sam Nilsson som läser regi på geijerskolan. Manuset är baserat på den antikgrekiska pjäsen med samma namn.

Hur snabbt kan man döma någon man aldrig mött?

Myten Medea handlar om den svikna och ensamma Medea som desperat försöker ta sig ur sitt lidande och skapa rättvisa. Medea är en stark kvinna som blir bedragen av sin kärlek och kämpar för att återfå sin stolthet när hon inser att hon inte längre har något att förlora.

I denna föreställningen finns det många röster att lyssna till och publiken får själv avgöra vem som har rätt eller fel. Ett moraliskt drama med en nickning till samtidens jämställdhetsfrågor.

Föreställningen är ca 50 minuter lång och kommer att spelas på innergården på Geijerskolan i Ransäter.

Datum: 3/6 18:00 & 4/6 14:00

Pris: 50kr