Musikteater sätter upp Heathers The Musical med stor hjälp från övriga kurser på Geijerskolan. Vi har en 18-personer stor ensemble och ett 9-manna band!

Speldatum

04/05 kl 18.00

05/05 kl 15.00

12/05 Kl. 15.00

18/05 Kl. 18.00

Spelas i sal 5 på Geijerskolan

Biljettbokning: 076-2438270 eller Mail: geijermusikteater@gmail.com

Biljettpris: 150 kr

Studenter: 12

Handling:

Heathers The Musical utspelar sig i Sherwood, Ohio i USA under 80-talet på en skola fylld med de mäktigaste divorna, töntigaste nördarna och sportigaste killarna. Musikalen följer Veronica Sawyer, en sjuttonårig tjej som försöker överleva sin skolgång på Westerburg High.

Veronica lyckas bli en del av skolans mäktigaste klick, Heathers. Heathers består av Heather McNamara cheerleaderdrottningen, Heather Duke ansvarig för årsboken och Heather Chandler den allsmäktige.

Allteftersom Veronica umgås mer med sina nya vänner och den coola nykomlingen JD, hennes kärleksintresse, börjar Veronica upptäcka att livet inte alltid är så strålande. Hon tillsammans med JD ser till att de bråkiga Piff och Puff karaktärerna Kurt och Ram får en otrevlig vändning i livet.

Följ med på Veronicas skolår som är fyllt med kärlek, mord och vänskap och boka en biljett till en av våra shower!

Varmt välkomna!