Musikteaterlinjen på Geijerskolan sätter upp en vårmusikal i Ransäter.

Hela produktionen, från skådespel till allt bakom scenen görs av elever med ledning av vår lärare och regissör Suzanne Carling. Premiären äger rum den 6,e maj och ytterligare föreställningar kommer spelas den  14 maj kl.13:00.

Biljettbokning: görs via Mail geijermusikteater@gmail.com eller på telefon 0709747991

Biljettpriser:

• Ordinarie 150kr
  • Student 120kr

Åldersgräns: 12 år

Carrie är en musikal baserad på Steven Kings roman med samma namn. Carrie handlar om en flicka som är utfryst och mobbad. Samtidigt som plågorna pågår i skolan lever hon tillsammans med sin mor som är djupt religiös och som anser att allt som ingår i ett vanligt tonårsliv är syndigt. När Carrie får sin första mens utbryter ett kaos i hennes liv. Mobbningen blir värre och hennes mamma trakasserar henne hemma. Mitt i allt kaos upptäcker Carrie att hon har telekinetiska krafter och att hon kan ta kontroll över situationer som tidigare kändes omöjliga.

Regissören Suzanne Carling berättar ”Musikalen Carrie tar med publiken på en resa med både skratt och gråt. Den starka berättelsen om Carrie berör verkligen djupet och Musikteaterlinjen visar verkligen på starka karaktärer och vacker sång”