Få kunskaper och minnen för livet!

Här på Geijerskolan har vi ett brett utbud av utbildningar. Vi har över 20 långa kurser på skolan. Här kan du läsa in eller komplettera din grundläggande behörighet och kombinera det med musik eller konststudier. Du kan läsa en musikutbildning med inriktning på t. ex. Rock, Jazz, Musiker, Komposition, Sång, Piano, Musikteater, Musikproduktion eller Kyrkomusiker. Du kan också välja våra andra estetiska linjer som Konst, Skaparverkstad eller Balans och inspiration!

Utbudet är verkligen fantastiskt och det gör också att du möter så många intressanta människor, som kanske blir vänner för livet!

Ransäter ligger i hjärtat av Värmland och vi har nära till många kulturella sevärdheter, som Selma Lagerlöfs Mårbacka, Lars Lerins Konstmuseum, Wermland Opera, Västanå teater för att nämna några. Läs all information här på hemsidan och välj den utbildning som passar just dig bäst! Varmt välkommen med din ansökan!

Det är lite olika ansökningsdatum på de olika linjerna, så läs noga på just de linjer du är intresserad av.