Jenny Blom är lärare i dekorationsmåleri på Geijerskolans Konstlinje. Illusionsmåleri, allmogemåleri, ådring och marmorering är några av ämnena på kursen. Hon undervisar även i måleri och teckning på kurserna Balans och inspiration, Skaparverkstan och Seniorkurs kultur och måleri.  Efter 17 år på skolan tycker hon att jobbet fortfarande är lika roligt, eftersom inget år är det andra likt! Inom folkbildningen utgår man mycket från deltagarnas erfarenheter och förkunskaper, därför är varje grupp en ny erfarenhet med sin egen prägel.

Utanför Geijerskolan är Jenny verksam konstnär som ställer ut i olika sammanhang, då främst med verk i akryl och akvarell. Men på senare år har konstintresset även lett till ett stort engagemang i den lokala konsten och kulturen genom Ransäter-Munkfors Konstförening. På bilden ses Jenny på Konstföreningens höstsalong. Foto taget av Birgitta Svensson, turistchef i Munkfors.