Här är vår nya rektor Anna Samuelson. Välkommen till oss!

Skolan kryllar av nya förväntansfulla deltagare och nu kör vi igång vårt nya läsår tillsammans!

Anna är utbildad konsthantverkare och dekormålare.

Hon har högskoleexamen i Byggteknik (produktion och förvaltning) ledning av personal och entreprenörer.

Fler studier på universitetsnivå finns i innovationsteknik, didaktik, arbetsvetenskap, ledarskap och organisation mm.

Anna har undervisat i bild & konst på olika skolor i Värmland och är en av grundarna till Ekeby skola, en friskola i Sunne.

Där var hon ordförande i styrelsen de första åren och arbetade sedan som rektor.

Hon var även rektor på Transtrands friskola i Sysslebäck de sista åren innan verksamheten avvecklades.

Anna är en tidigare elev här på Geijerskolan och studerade då litteratur, skrivande, konst och måleri.