Sommarkör

Välkommen till sommarkör på Geijerskolan!
6 dagar
4 - 10 augusti 2024
Sista anmälningsdag 1 juni 2024

Välkommen till sommarkör på Geijerskolan!

Under sex härliga sommardagar sjunger vi tillsammans! Vi arbetar med sångteknik, körklang och en massa vacker och medryckande musik. Den huvudsakliga repertoaren består av Misa Criolla av Ariel Ramirez. Kompletterande repertoar består av skandinavisk romantisk musik med somrig karaktär och folkvisearrangemang. Exakt vilken ytterligare musik som väljs ut avgörs av hur stämfördelningen ser ut, men Alfvén, Grieg, Söderman och Wikander finns bland de tonsättare som är påtänkta. Räkna med en materialkostnad på 350 kr om du inte har noter till Misa Criolla sedan tidigare, då blir kostnaden lägre.

Den 9:e augusti avslutar vi kursen med en konsert.

Vi övar under för- och eftermiddagarna med några undantag, då det finns möjlighet att besöka utflyktsmål i närheten, ex.vis Lerinmuseet, Ransäters hembygdsgård, Laxholmens konsthall, Mårbacka, Alma Lövs museum och Västanå teater.
Ledare för kursen är Erik Hellerstedt, dirigent, körledare och pedagog från Uppsala. Kursveckan sker i samarbete med kören Pro Musica.

kontaktperson för kursen: Josefin Mannberg
josefin_mannberg@hotmail.com

Praktiska upplysningar

Betalning sker via faktura som skickas ut via mejl innan kursstart.

Ca 30 platser.

Kostnad för kost och logi under kursen: 5 850:- för enkelrum och
5 290:- för dubbelrum. Handduk/lakan finns men byts inte under kurstid, medtag egna om byte önskas.

Serviceavgift tillkommer om ca 500-700 kr per deltagare.

Incheckning från kl. 18 söndagen den 4 augusti. OBS, kost serveras först måndag 5 augusti.

Utcheckning lördag 10 augusti efter frukost.

Vid avbokning senare är tre veckor före kursstart debiteras 20% av avgiften.
Sista ansökningsdatum: 1 juni.