Geijerskolans dag är en “öppet-hus dag” på Geijerskolan. P.g.a. av pandemin har vi valt att göra den digital. Du kan se en massa konserter och fina utställningar direkt hemifrån istället! Verksamheten står absolut inte still här på Geijerskolan, utan kreativiteten sprudlar som vanligt. Vi har bitvis under året haft undervisning helt på distans, men i flera ämnen har vi kunnat ha närundervisning också. Vi hoppas att våra deltagare känner att de har fått med sig mycket nytt som de har nytta av i framtiden!

Program:

15.00-16.00: Chatta med våra lärare och deltagare, via videomötesverktyget Zoom.

Undrar du något över Geijerskolans verksamhet? Ta chansen att träffa lärare och deltagare via Zoom och ställ alla dina frågor direkt till oss.
Skolans representater deltar med ljud och bild, men besökare kan välja att ha kamera och mikrofon avstängda och ställa sina frågor i text i chattfönstret.

Aktiviteterna kommer att ligga uppe hela dagen, så man kan strosa in och ut på de olika länkarna:

Lite av varje:

Konstlinjen visar sin ateljé på Lundby.

Allmän kurs presenterar sig:

Fakta om vår Allmän kurs
Allmän kurs – se våra klassrum och möt deltagarna
En dag på allmän kurs…
Ett projekt inom religionskunskapen

Litteratur- och skrivarlinjen läser egna texter.

Skaparverkstadens poesifilm.

Musikteaterlinjens visar delar av musikalen All shook up.

Bildspel/filmer från Skaparverkstaden och kvällskursen i foto:

”Spegel” fritt efter Vivian Maier
”Karantän”
Vinterbetraktelser

Konserter:

Musikerlinjens och Sånglinjens konsert.

Jazzlinjens konsert.

Sånglinjen , Pianolinjen och körsång.

Nordiska Rockmusiklinjens konsert.

Songwriterlinjens konsert.

Utställningar:

Konstlinjens vårutställning och Skaparverkstadens bilder.

Fotocollage från Konstlinjen:

Collage 1